Comerțul electronic din Moldova se dezvoltă rapid. Potrivit statisticilor, cifra de afaceri a comerțului online în Moldova în 2023 a crescut cu peste 30%, comparativ cu 2021. Numărul de utilizatori care preferă să facă cumpărături online este, de asemenea, în creștere. Datele confirmă că deschiderea unui magazin online este o idee promițătoare și profitabilă dacă intenționați să începeți o afacere sau sunteți deja antreprenor și doriți să vă extindeți.
Unul dintre cei mai importanți pași în lansarea unui magazin online este crearea unui site web. Acesta nu numai că este adesea decisiv pentru a determina dacă utilizatorul va plasa o comandă, dar, în general, afectează și dezvoltarea afacerii online. Ne propunem să luăm în considerare principalele componente ale unui site web de vânzare a unui magazin online.
Design de succes
Designul vizual este primul lucru pe care utilizatorii îl văd atunci când accesează un site web. Designul determină care va fi prima impresie despre magazinul dvs. și dacă potențialii clienți vor dori să-l studieze mai în detaliu. O atenție deosebită ar trebui acordată paginii principale. Aceasta trebuie să corespundă temei magazinului online, să fie informativă și, în același timp, să nu fie supraîncărcată cu texte sau soluții creative complexe.
Pe pagina principală este recomandabil să plasați bannere clicabile cu promoții, reduceri, oferte speciale. De asemenea, acestea pot afișa avantajele competitive ale magazinului dumneavoastră, de exemplu, livrarea gratuită, servicii exclusive sau o abordare specială a serviciului pentru clienți.
Oferiți vizitatorilor posibilitatea de a se familiariza pe scurt cu sortimentul imediat după accesarea site-ului dvs. De exemplu, sub bannerele de pe pagina principală plasați blocuri separate «Produse noi», «Cele mai vândute», «Super prețuri», iar în fiecare adăugați câteva dintre cele mai bune produse. În acest fel, utilizatorii vor înțelege imediat ce oferiți și dacă este relevant pentru ei să răsfoiască catalogul general.
Navigare clară
O structură clară a site-ului, un catalog convenabil, filtre și sortare cresc semnificativ șansele ca un vizitator al magazinului online să devină un client real. Pagina principală ar trebui să aibă o bară de căutare, categorii de produse sau un buton vizibil pentru a merge la catalog, precum și la secțiunile de informații ale magazinului online.
Împărțiți toate categoriile în grupuri. Astfel încât utilizatorii să nu fie derutați de sortiment, creați un sistem avansat de filtrare. Posibilitatea de a selecta marca, mărimea, culoarea, caracteristici dorite va scurta semnificativ drumul cumpărătorului către produsul potrivit. Un alt element important de navigare este un buton rapid pentru a contacta un reprezentant al companiei în cazul în care clientul are întrebări.
Conținut de calitate
Descrierile complete oferă vizitatorului informațiile necesare și îi permit să se decidă în cele din urmă asupra achiziției. În plus, conținutul unic și de înaltă calitate promovează magazinul online în motoarele de căutare și crește poziția paginilor web în randare.
La completarea catalogului, încercați să creați fișe detaliate ale produselor, indicând în acestea informații complete despre produse. Astfel încât un potențial client să nu fie nevoit să caute date clarificatoare pe site-urile concurenților. În plus, aveți grijă de fotografii de înaltă calitate ale produselor din unghiuri diferite și de recenzii video scurte. Încercați să acoperiți cât mai mult posibil toate întrebările posibile ale vizitatorilor, care influențează decizia de a cumpăra. În plus față de catalog, completați paginile de informații «Livrare și plată», «Schimb și retur», «Program de loialitate», «Despre companie».
SEO-friendly
Adaptarea magazinului online la cerințele algoritmilor motoarelor de căutare vă permite să aduceți site-ul pe primele poziții ale rezultatelor și să atrageți în mod constant trafic gratuit. SEO profesional este o parte destul de extinsă a activității. Cu toate acestea, veți obține un efect pe termen lung, care va aduce rezultate chiar și după încetarea promovării active. Un magazin online optimizat pentru motoarele de căutare are următorii parametri:
- viteză mare de încărcare a paginii;
- versiune mobilă;
- structură URL corectă;
- etichete meta completate;
- redirecționare configurată corect;
- conținut unic cu cuvinte cheie.
Pentru a reduce o parte din munca de SEO și a economisi o sumă considerabilă de bani, o platformă selectată corespunzător pentru un magazin online va ajuta. Alegeți una care oferă site-uri cu setări SEO de bază și optimizarea tehnică nu este necesară. De exemplu, magazinele online de pe platforma Cartum sunt concepute cu recomandările motoarelor de căutare. Veți putea să adaptați site-ul într-un mod de bază pe cont propriu și să aduceți specialiști pentru a-l verifica și promova.
Integrări cu instrumente externe
Pentru un comerț online cu drepturi depline, nu vă puteți lipsi de instrumente și servicii suplimentare. Acestea facilitează gestionarea afacerii, deschid accesul la alte canale de vânzare și sporesc orientarea magazinului către client. Cu ajutorul integrărilor veți putea automatiza multe procese de lucru, îmbunătăți interacțiunea cu clienții și analiza mai bine indicatorii de performanță. Încă de la lansarea unui magazin online merită să integrați site-ul cu următoarele servicii:
- sisteme de plată și servicii poștale;
- modalități rapide de comunicare pentru clienți — chat online, mesagerie;
- servicii de analiză web, cum ar fi Google Analytics — pentru a colecta date privind canalele de trafic, traficul, comportamentul utilizatorilor pe site-ul dvs;
- instrumente pentru promovarea și personalizarea publicității, cum ar fi Facebook Pixel, servicii de distribuire de e-mailuri și altele.
În funcție de capacitățile dvs. și de specificul activității dvs., fie la început, fie pe măsură ce magazinul dvs. online se dezvoltă, puteți conecta sisteme de contabilitate și de urmărire a apelurilor, precum și CRM. Acestea vor simplifica procesul de control al produselor pe site, vor procesa mai bine cererile și vor comunica cu clienții.
Amintiți-vă că gestionarea magazinului online este o muncă cu drepturi depline, căreia trebuie să i se acorde suficient timp. Dezvoltați și îmbunătățiți site-ul pentru a fi cu un pas înaintea concurenței și pentru a crește vânzările.